Την περασμένη εβδομάδα, μια χούφτα εστιατόρια υψηλού προφίλ, βραβευμένα με αστέρια Michelin από το Σαν Φρανσίσκο μέχρι τη Νέα Υόρκη έχουν στοχοποιηθεί σε μια εκβιαστική εκστρατεία που εκμεταλλεύεται τις κριτικές της Google. Φαίνεται να είναι μια συντονισμένη προσπάθεια: Τα εστιατόρια λαμβάνουν ένα μπαράζ από κριτικές ενός αστεριού στο Google — τις βαθμολογίες που εμφανίζονται όταν αναζητάει κάποιος οτιδήποτε στα Maps — και στη συνέχεια οι ιδιοκτήτες λαμβάνουν ένα απολογητικό μήνυμα μέσω email που ζητά μια δωροκάρτα 75 $ για να σταματήσει ο ψηφιακός βομβαρδισμός.
Η Kim Alter είναι σεφ και ιδιοκτήτης του Nightbird, ενός fine dining εστιατορίου στο Σαν Φρανσίσκο που χτυπήθηκε από αυτή την απάτη. Στις 5 Ιουλίου, μοιράστηκε ένα email που έλαβε από τους εκβιαστές, αφού το εστιατόριό της πλημμύρισε από αρνητικές κριτικές. Το email είχε ως εξής:
“Γεια σας. Δυστυχώς, έχουμε αφήσει αρνητικά σχόλια για την επιχείρησή σας. Και θα συνεχίσουν να εμφανίζονται και στο μέλλον, μία κριτική την ημέρα. Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για τις ενέργειές μας και δεν θα θέλαμε να βλάψουμε την επιχείρησή σας, αλλά δεν έχουμε άλλη επιλογή Το γεγονός είναι ότι ζούμε στην Ινδία και δεν βλέπουμε άλλο τρόπο να επιβιώσουμε. Σας παρακαλούμε να μας στείλετε δωροκάρτα Google Play αξίας 75 $.”
Στη συνέχεια, το μήνυμα πρόσφερε έναν σύνδεσμο για την αγορά της δωροκάρτας στο PayPal και μια διεύθυνση email για τη λήψη του κωδικού.
Η Alter μοιράστηκε το email στο Twitter και ταγγάροντας την Google, ζητώντας τη βοήθεια της εταιρείας για την κατάργηση των κριτικών που σχετίζονται με απάτη. Πρόσθεσε ετικέτες σε μια χούφτα άλλα διάσημα εστιατόρια με βάση τα accounts που βίωναν τον ίδιο βομβαρδισμό με κριτικές, συμπεριλαμβανομένων των Sons & Daughters, Acquerello, 3rd Cousin, Marlena, Birdsong και Nari. Αλλά αυτό δεν ήταν μόνο ένα θέμα στη δυτική ακτή – εστιατόρια υψηλού προφίλ σε όλη τη χώρα έλαβαν τις ίδιες απειλές και αρνητικές κριτικές την περασμένη εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένων των Ever, Roux, EL Ideas και Sochi Saigonese Kitchen στο Σικάγο.
Ένας εκπρόσωπος των Google Maps είπε στους New York Times τη Δευτέρα ότι η εταιρεία ερευνά το ζήτημα και αφαιρεί κριτικές από άτομα που δεν έχουν επισκέφθεί πραγματικά αυτά τα εστιατόρια. Η ομάδα των Google Maps εξήγησε τον Φεβρουάριο πώς χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη και τη ζωντανή εποπτεία για να εντοπίσει και να σταματήσει τον βομβαρδισμό κριτικών, γράφοντας: “Τα συστήματά μας συνεχίζουν να αναλύουν το περιεχόμενο που συνεισφέρεται από χρήστες και να παρακολουθούν αμφισβητήσιμα μοτίβα. Αυτά τα μοτίβα μπορεί να είναι οτιδήποτε από μια ομάδα ατόμων που αφήνει κριτικές για την ίδια κατηγορία επιχειρήσεων ή για εστιατόρια που λαμβάνουν ασυνήθιστα υψηλό αριθμό κριτικών 1/5 αστέρων σε σύντομο χρονικό διάστημα.”
Αυτή η συγκεκριμένη καμπάνια εκβιασμών φαίνεται να εμπίπτει σε αυτήν την τελική κατηγορία, με τα εστιατόρια να λαμβάνουν μια σειρά από κριτικές ενός αστεριού ταυτόχρονα, αλλά ιδιοκτήτες όπως η Alter έπρεπε να μεταφέρουν το θέμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να λάβουν βοήθεια από την Google. Μία εβδομάδα μετά το tweet της Alter, φαίνεται ότι οι κριτικές ενός αστεριού που σχετίζονται με απάτη έχουν απαλειφθεί από τα προφίλ των επηρεαζόμενων εστιατορίων — προς το παρόν.
Πηγή: www.engadget.com